Nederlandse bodem - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Anneke Trouwborst - WaarBenJij.nu Nederlandse bodem - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Anneke Trouwborst - WaarBenJij.nu

Nederlandse bodem

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

16 April 2014 | Nederland, Rotterdam

Na een prima vlucht zet het vliegtuig de landing in richting Amsterdam Schiphol. Het is helder weer dus we kunnen goed uit het raampje kijken. Wat het eerst opvalt is het vele water en alles zo gestructureerd! Even later zien we ook prachtig gekleurde stukken: de bloembollenvelden… Nederland heeft toch ook zijn charme! :D

Beste bloglezers,

Mijn allerlaatste blog alweer! Inmiddels ben ik weer terug op Nederlandse bodem. Wat is de tijd ontzettend snel gegaan! Het is echt weer even omschakelen: bij aankomst in Ethiopië valt je het ontzettende grote verschil op, maar terug is dat weer net zo erg! Heerlijk om iedereen hier weer te ontmoeten, een vrijwel gegarandeerde warme douche en niet altijd die stoffige smaak in je mond. Dankbaar kijk ik terug op een hele mooie, leerzame en indrukwekkende tijd. Het blijft verbazen dat het op één wereldbol zo’n wereld van verschil kan zijn! Wat hebben we hier een overvloed van alles!

De afgelopen 2 weken heb ik met vrienden rondgereisd. We hebben een Landcruiser gehuurd die ons overal heeft gebracht. Een prachtige trip waarin we de Blue Nile Falls, Bahir Dar, de rotskerken in Lalibela, de Hot Springs bij Kombolcha en de Bale Mountains bezocht hebben. De reis ging regelmatig off road, dus over wegen zonder asfalt met losse steentjes, rivierbeddingen en echt in de middle of nowhere! Het rijden op zich is al een kunst: links en rechts wordt je ingehaald, vervolgens moet je bovenop je rem gaan staan omdat er koeien, ezels en schapen de weg oversteken. En als je dan eindelijk een stuk lang asfalt ziet, moet je ook oppassen, want ineens kan er een flink diep gat in zitten… Wat is het hier in Nederland dan saai rijden!

We hebben veel mooie dingen gezien en beleefd. Van hele droge natuur naar groen en van heel armoedig naar rijker, chaotisch naar redelijk gestructureerd, bergen en dalen, prachtige uitzichten, heel mooi! De kaart waarop we reden was beknopt, dus regelmatig moesten we de weg vragen. Wat dan opvalt is dat de meeste mensen alleen hun eigen dorp weten te liggen en verder eigenlijk niks in de omgeving kennen. Bizar hè!

Bedankt voor al het medeleven en leuke berichtjes! Hopelijk heb ik jullie een beeld kunnen geven van mijn 3 maanden in Ethiopië: het werk in de kliniek en het leven daar! Het was een onvergetelijke tijd!

Tsjouw,
Anneke

• 17 April 2014 - 07:07

Vivianne:

Wat heb jij een indrukwekkende reis achter de rug. Iets waar je je heel je leven op terug kan kijken.
    Ik begreep dat het gewone leven er al aankomt. Maar blijf nog lekker nagenieten van alles

Gr
    Vivianne

• 17 April 2014 - 07:46

Helma Buzink:

Ha die Anneke!
    Fijn dat je weer veilig terug bent. Net wat je zegt, wat is de tijd snel gegaan! Ik zal blij zijn als ik je weer zie: al dat schrijven-lezen-en terugschrijven is leuk, maar nu gaan we eerst weer knuuuuuufffffffeeeeeeelen! XXX Tot gauw.

• 18 April 2014 - 08:48

Astrid:

Hai Anneke,

Welkom terug.
    Meid, dit kan je op je cv zetten en ze krijgen het nooit van je harde schijf af.
    Gaaf… we gaan je verhalen horen….

Ben benieuwd… wat je volgende stap zal zijn.... time will tell.
    Als het eenmaal in je bloed zit……...

Ciao, Astrid

• 18 April 2014 - 22:23

Ingrid:

Lieve Anneke,

Fijn dat je weer in Holland bent en weer lekker op de afdeling terugkomt.
    Bedankt voor al je mooie blogs, het was een genot om te lezen xx

Groetjes,
    Ingrid

• 22 April 2014 - 15:18

Toke Van Driel:

Hey Anneke,

Wat leuk om jou zo gevolgd te hebben! Wat leven wij dan hier in rijkdom!
    Geniet van je mooie herinneringen! Tot ziens, wellicht op afdeling!

Groetjes Toke.

• 24 April 2014 - 06:59

Johan (JP):

Dag Anneke/Annika,

Alles heeft een bestemde tijd. Dankbaar dat je veilig en wel weer thuis mocht komen en ook dat ik met je mocht meeleven met je wel en wee op dit stukje van je levensreis. Koester je ervaringen en de leermomenten. Ze komen vast nog van pas!

Misschien kom ik je (ook) nog es -rennend- tegen in het Schollebos. Hoezo hyena's?
    SDG.
    Hartelijke groet, JP.